Почетак » Вести » Србија » Како да нам новчаници „преживе“ јануар
Илустрација РТВ

Како да нам новчаници „преживе“ јануар

Београд — Крај претходне године и почетак наредне време је када неки грађани вагају на шта да потроше новац током празника.
Душан Узелац са портала „Каматица“ каже за РТС да је важно одговорно располагати личним финансијама и да штедња није за оне који немарно троше новац. Штедња је манифестација исправног управљања новцем, истиче Узелац.

Узелац указује на то да је јануар добар месец за планирање личног финансијског плана до краја године.
Узелац саветује грађанима који су превише трошили током новогодишњих празника да пронађу разлоге за своју финасијску неодговорност како би им се то више не би понављало.

На питање шта показују истраживања о потрошњи просечног домаћинства током децембра и почетком јануара, Узелац каже да из статистике тешко може извући општи закључак о финансијској дисиплини, односно недисциплини.

Како наводи, има грађана који веома одговорно управљају средствима која су им на располагању, не троше више него што су зарадили. „Не праве разлику између јануара или, рецимо, марта“.

„Са друге стране, они који су навикли да много троше, још ће се задуживати или потрошити све што имају“, додаје Узелац.

Узелац истиче да штедња није за свакога. „Они који кажу ‘од чега да штедим’, штедња није за њих“, сматра Узелац.

„Не можете штедети ако немате од чега, а не можете ни имати средства за штедњу ако новцем не управљате правилно из месеца у месец“.

Према његовим речима, важно је да грађани бране свој лични буџет према приоритетима. „Тек после долази штедња као манифестација исправног управљања новцем“, напомиње Узелац.

Подмукла маркетиншка кампања

Из Фармацеутске коморе Србије кажу да је продаја препрата који јачају имунитет за 11 месеци прошле године 90 одсто већа у односу на исти период 2019, а витамина Ц за чак 130 одсто.

Говорећи о маскама и средствима за дезинфекцију руку и стамбених просторија, Узелац каже да грађани ту нису питали за цену и да су то производи који се продају под „категоријом страха“.

Узелац нарочито истиче како каже подмуклу маркетиншку стратегију у продаји суплемената имплицирајући да „ако их не пијете следи вам крај“.

Употребу додатака исхрани, Узелац пореди са зачином за супу, наглашавајући да се продају чак и без претходних клиничких испитивања.

Б92