Почетак » Вести » Србија » Четвртина потрошача у Србији плаћа телефоном: На шта најчешће тако трошимо новац?
Photo by Pixabay from Pexels

Четвртина потрошача у Србији плаћа телефоном: На шта најчешће тако трошимо новац?

Београд — Скоро четвртина потрошача у Србији свакодневно користи паметни телефон за плаћање и обављање трансакција.
Истовремено 41 одсто свих испитаника планира да користи такву опцију у будућности.

Податак из регионалног истраживања компаније Виса показује све већу свест грађана Србије о потреби примене модерних технологија, али и о значајном простору за унапређење иновативних опција приликом прихватања бесконтактних плаћања на страни трговаца.
Више од 30 одсто испитаника почело је да користи мобилне телефоне за плац́ање током пандемије.

За већину учесника у истраживању, кључне предности плаћања паметним телефоном су практичност (65 одсто), једноставност (44 одсто) и брзина (37 одсто), односно, могућност да новчаник оставе код куће.

Око 45 одсто учесника анкете верује да су плаћања паметним телефоном сигурна. Са друге стране, скоро трећина потрошача као недостатак наводи чињеницу да технологија није још увек широко прихваћена, те је број места на којима су таква плаћања могућа ограничен.

Највише се плаћају рачуни и паркинг

Међу робом и услугама које су испитаници веома заинтересовани да плац́ају мобилним телефонима, на врху листе налазе се месечни рачуни и услуге паркинг сервиса (51 одсто), док су карте за позориште, биоскоп и јавни превоз заузеле другу позицију (43 одсто).

На трећем месту су плац́ања у продавницама, кафиц́има и ресторанима (39 одсто), а сличан ниво интересовања изазвало је и наручивање хране (38 одсто). Туристичке аранжмане и намештај би паметним телефонима измирило 36 одсто учесника у истраживању, док 26 одсто њих наводи и куповину аутомобила.

Северна Македонија лидер у региону

Када је реч о земљама региона, Северна Македонија предњачи по питању броја корисника мобилних плаћања – 36 одсто потрошача се служи овом опцијом док обавља свакодневне послове.

Црна Гора и Босна и Херцеговина бележе подједнако добре резултате као Србија, будући да 26 и 24 одсто корисника плаћање обавља на овај начин, док је у Албанији то свега 10 одсто испитаника.

Упркос различитим навикама, истраживање показује да купци из региона показују спремност за усвајање савремених технологија, као и да воле да тестирају нове функције које нуде паметни телефони.

„Бирам дигитално“ је регионално истраживање компаније Виса о перцепцији мобилних плаћања. Реализовано је на тржиштима Србије, Босне и Херцеговине, Северне Македоније, Црне Горе и Албаније током фебруара и марта 2021. године на узорку од 2.250 корисника картица.

 

Б92