Почетак » Вести » Србија » Французи и Кинези 22. јануара и званично партнери на метроу

Французи и Кинези 22. јануара и званично партнери на метроу

Министар Момировић каже да је још рано давати рокове, а ли да према неким проценама прва линија метроа у Београду, од Макишког поља до Миријева, могла да буде готова за три године од почетка радова.

БЕОГРАД: Заједнички споразум о изградњи београдског метроа између Владе Србије, Града Београда, кинеске компаније „ПоwерЦхина“ и француске компаније „Алстом“ биће потписан 22. јануара, рекао је Танјугу министар финансија Синиша Мали, а министар грађевине Томислав Момировић очекује да први радови почну у трећем кварталу ове године.

Момировић каже у изјави за Танјуг да је још рано давати рокове, а ли да према неким проценама прва линија метроа у Београду, од Макишког поља до Миријева, могла да буде готова за три године од почетка радова.

Министар финансија Мали каже да се већ у фебруару очекује велики број посета наших експерата Француској и њихових Србији, који већ раде на пројекту метроа.

Такође, истиче да француски „Алстом“ већ ради на моделима и спецификацијама који су везани за цео систем метроа.

„Ми радимо на припреми потребне документације, недавно је усвојен план детаљне регулације за Макишко поље, тако да радимо на свим оним аспектима да се до краја године добије грађевинска дозвола како би почели радови на Макишком пољу“, рекао је Мали у изјави за Тањуг.

На том месту ће, додаје, бити изграђен велики депо, одатле, наводи, креће и изградња прве линије метроа, која ће ићи преко Београда на води, центра града и Карабурме до Миријева.

Друга линија, подсећа, ићи ће од Миријева до Новог Београда и Земуна.

Истиче да је пројекат метроа један од најважнијх инфраструктурних пројеката за 2021. годину, који ће, понавља, почети до краја године.

Мали додаје да је у протеклом периоду доста урађено на припреми за почетак изградње метроа, али да су то биле углавном „ствари невидљиве грађанима“.

Додаје да су то биле прифизибилити и физибилити студије, пројекат изградње шинског система, план детаљне регулације, план генералне регулације…

Истиче и да је пре десетак дана ратифкован међудржавни Споразум о реализацији инфраструктурних пројеката са Француском, који је потписан 26. новембра 2020. године.

Вредност споразума је 581 милион евра, од којих је 127 милиона евра намењено унапредењу ефикасности електродистрибутивне мреже, док ће 454 бити уложено у изградњу прве линије метроа.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић истиче за Тањуг да је пројекат метроа најсложенији који је Србија имала у претходним деценијама.

„То је нешто потпуно ново за Београд и Србију, много људи је ангажовано на том пројекту чија ће изградња почети 2021. године, као што смо и обећали грађанима“, рекао је Момировић.

Очекује, каже, да ће први радови на Макишком пољу почети у трећем кварталу.

Додаје да је то пројекат који захтева дужи временски период да се заврши, али очекује да ће за три године од почетка радова на Макишу моћи да се заврши прва линија.

Међутим, истиче да је изградња метроа једно ново искуство за Србију, те се са извесном резервом говори о роковима.

О француско-кинеској сарадњи на том пројекту, Момировић каже да се тражило најоптималније решење, јер, истиче, Кинези могу да буду партнери у извођењу радова јер су по том питању најјефтинији, а могу да дају и повољне инвестиционе кредите.

С друге стране, додаје, Французи ће дати „мозак система“ пошто су јако успешни у тој области.

„Радимо на томе да их упаримо на један ефикасан и оптималан начин“, закључио је Момировић.

Дневник