Почетак » Вести » Србија » Мајк Мишел: Инвестиције Теленора у години пандемије 33 милиона евра, унапредјене услуге

Мајк Мишел: Инвестиције Теленора у години пандемије 33 милиона евра, унапредјене услуге

Компанија Теленор уложила је у Србији више од 33 милиона евра у 2020. години само у инфраструктуру, како би обезбедила високо квалитетну и конзистентну услугу, изградила је и 44 нове базне станице и уградила додатне 4Г капацитете на још 850 локација, изјавио је данас генерелни директор Теленора Мајк Мишел (Мике Мицхел).

 

„Коришћење интернете се константно повећава, а епидемија је донела нове рекорде, па је у нашој мрежи пренос података порастао за 40 одсто у односу на прошлу годину, а гласовни саобраћај је порастао 12 одсто“, рекао је Мишел агенцији Бета.

Додао је да је епидемија донела и пораст употребе дигиталних канала, тако да је Теленор постојеће канале надоградио новим функционалностима.

„Као резултат, месечно имамо више од милион активних корисника Мој Теленор апликације, која је једна од најбоље оцењених телекомуникационих апликација на свету. Такодје, више од 700.000 наших корисника плаћа услуге електронским рачуном сваког месеца, уместо да користе штампани“, казао је.

Он сматра да су ово прави примери дигитализације који показује да су људи спремни за промену, када се надје и понуди право решење.

„Тренутно развијамо два пројекта из области вештачке интелигенције, јер је значај иновација током пандемије избио у први план. Уствари, већ смо спремни да направимо корак напред са експериментисања на имплементацију са решењима, као што су решење за обраду природног језика за аутоматизацију контакт центра и тзв. ‘Дата Лаке’ технологија, која помаже да предвидимо инциденте на мрежи 72 сата унапред, са поузданошћу од 80 одсто“, рекао је он.

Истакао је да је укупна база корисника Теленора стабилна, и као прошле године, има пораст од три одсто у броју индивидуалних постпејд корисника.

„Према нашим подацима, наш тренутни тржишни удео је стабилан, а радујемо се и извештају РАТЕЛ-а за 2020. годину, како бисмо то и потврдили“, рекао је Мишел.

Указао је да Теленор има амбициозне планове за следећу годину и да ће ширити тим како би се те амбиције и оствариле.

„Док дигитализујемо наше пословање и развијамо решења из области вештачке интелигенције, тражимо све више ИТ стручњака, као што су инжењери, аналитичари, програмери, скрам мастери (сцрум мастерс)“, рекао је директор Теленора.

Оценио је да је конкуренција јака, али да Теленор нуди доста могућности за развој каријере и жели да „најбољи и најпаметнији људи у Србији буду део Теленора“, са циљем да се тржиште телекомуникација у Србији даље развија.

„Медјутим, јасно је да ће инвестициони планови за следећу годину зависити од ситуације са пандемијом корона вируса, не само у телекомуникацијама, него у свим индустријама. Епидемија није прошла. Ипак, верујем да ће 2021. година бити боља од ове и ако се то покаже као тачно, спремни смо да инвестирамо у инфраструктуру и нове услуге и више него у овој години“, рекао је Мишел.

Додао је да ће се у резултатима за ову годину сигурно видети негативан утицај панндемије.

„Према нашим пројекцијама, мањак прихода само од интернационалног пословања биће до седам милиона евра. Са друге стране, наш допринос српској економији ове године износио је 140 милиона евра, од инвестиција у инфраструктуру до исплата пореза и зарада“, казао је Мишел.

Ипак, навео је да Теленор завршава ову годину са стабилном и лојалном базом корисника и као лидер у задовољству корисника, за шта је добио и неколико престижних медјународних награда попут Прве награде за корисничко искуству у Југоисточној Европи, Награде за Ретаил академију и друге.

„Већ трећи пут заредом, наша мрежа има најбољи резултат на независним упоредним тестирањима мобилних мрежа које је спровела медјународна компанија Умлаут“, додао је он.

Мишел је казао да се током пандемија компанија старала о запосленима како би сачували здравље.

„На почетку пандемије обратили смо посебну пажњу на родитеље и ризичне групе, омогућили флексибилно радно време и обезбедили заштитну опрему. Већина тимова и даље ради од куће док брине о старијим члановима породице, деци која похадјају школу путем интернета, и свим њиховим другим дневним задацима“, рекао је он.

Говорећи о друштвено одговорном пословању Теленора, Мишел је навео да је вредност досадашњих донација, као помоћ у борби са опандемијом, износила око 250.000 евра.

„Осим донација за куповину различитих врста заштитне опреме, обезбедили смо пуно бесплатних уредјаја и интернет саобраћаја најугроженијим групама студената и ученика да бисмо им омогућили да прате наставу путем интернета, као и доста бесплатних услуга како бисмо нашим корисницима олакшали мере изолације“, рекао је он.

Додао је и да су настављене и редовне активности Теленор фондације, која је одабрала четири нова пројекта кроз редовни „Отворени позив“, из области подршке угроженим групама, културе и уметности и животне средине.

„Морам да нагласим да имамо и веома отворен и конструктиван дијалог са Владом који иде у оба смера – шта је то што телекомуникационе компаније могу да ураде да пруже подршку у тренутној ситуацији изазваној епидемијом, и шта је то што је секторима индустрије и привреде неопходно у свакодневном пословању како би превазишли те изазове“, рекао је он.

Истакао је да пандемија још није завршена и да ће та врста сарадње бити још важнија у наредним месецима, „јер ће опоравак земље и индустрије бити спор и пун изазова“.

„Ипак, верујем у потенцијал српског тржишта, посебно у смислу дигитализације и иновација, тако да је пред нама доста посла“, закључио је директор Теленора.

Нови магазин