Download http://bigtheme.net/joomla Free Templates Joomla! 3
Почетак » Вести » Друштво » Откриће првог неандерталца из Србије објављено у престижном научном часопису

Откриће првог неандерталца из Србије објављено у престижном научном часопису

Српско-канадски тим утврдио је први налаз присуства неандерталаца на територији Србије а откриће је објављено у престижном научном часопису „Journal of Human Evolution“, саопштио је Филозофски факултет у Београду.

„Горњи кутњак из пећине Пештурина у Јелашничкој клисури представља први поуздано идентификовани фосил неандерталца са територије Србије. Резултати детаљне анализе овог фосила објављени су данас у часопису Journal of Human Evolution“, каже се у саопштењу

Резултате је саопштио међународн научни тим који чине Предраг Радовић из Народног музеја у Краљеву, Џошуа Линдал и проф. Мирјана Роксандић са Универзитета у Винипегу (Канада), и професор Душан Михаиловић са Филозофског факултета у Београду.

Неандерталци су насељавали Европу и део Азије у периоду између 400 и 40 хиљада година пре садашњости. Генетичке студије објављене током последњих десетак година показале су да су се неандерталци укрштали са анатомски модерним Хомо сапиенс-ом.

Присуство неандерталаца на територији Србије још од раније је претпостављано на основу остатака материјалне културе, а налаз из Пештурине представља први директни доказ тог присуства, наведено је у саопштењу.

Beta